Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58a10n 55K89a64l82e59t28a 2516887675

Politik jako vládce je historický přežitek. Nikdo nemůže dělat rozhodnutí o druhých podle svého názoru, protože názory bývají mylné. Politik ano, ale bez názoru. Politik by měl sloužit jako mediátor mezi laickou veřejností která má problémy a o kterou ve státě jde, a odbornou veřejností, která ví, jak problémy řešit, jenom neví, jaké jsou. Politik by měl především být sociální vědec a vědec generalista. Vědec generalista má povědomí o různých vědách, ví, čeho jsou schopné a dokáže se na ně odvolávat jako na nástroje, kombinovat je k řešení problémů, které ani odborníci v rámci jedné vědy nevyřeší. 

Politik se musí především podřídit vědecky změřené realitě. Nesmí si názory nosit s sebou, musí k nim dojít přes studium. Kdybych byl politik já, tak první, co si z toho pěkného platu zaplatím, bude vývoj internetové aplikace na mobil, kde by mi občané rychle a jednoduše poskytli orientační zpětnou vazbu na otázky, které zrovna jako politik řeším. Klidně třeba během dne o svačině kouknou na mobil, á, ministr Kaleta má tu slušnost se nás zeptat na tohle a tohle než o nás rozhodne, tak já mu to teda řeknu. A že jsem do té aplikace vyplnil i svoje tituly, tak má k tomu i odborný názor. Podepsat euroval, nebo nepodepsat? Vyvěsit modrou vlajku, nebo nevyvěsit? Zvýšit daně, nebo nezvýšit? Potírat korupci, nebo nepotírat? 

Ale začíná to u jediné kouzelné věty, kterou se všichni politici bojí vyslovit: "Já nevím, pojďme to zjistit."

0/0
5.4.2013 2:34

J62i43ř66í 57Č70u72m71p26e16l38í14k 5246646372421

Milá dámo,

vaše vykreslení Schwarzenberga je mimo. Uplácel při restitucích, dělá ministra zahraničí a přitom nemá znalost základních historických faktů.

Váš článek je hezký, ale tato společnost pomalu degeneruje. Ztrácí se základní funkce žen, která jim dala příroda a to dávat život dětem a raději se hrnou do vzdělání a práce.

Mužský se nehrnou do pevných vztahů, protože nechtějí mít závazky, studují hrdě humanitní obory a pro vytváření prodejných produktů jsou k ničemu.

Pokud si opravdu si myslíte, že Schwarzenberg není pravicový politik, tak už jsem úplně mimo a budu považovat TOP 09 za levici vhodnou pro spolupráci s KSČM.

Přesto přeji hodně úspěchů v životě a psaní.;-)

+1/0
27.1.2013 22:15

K66a25r37e79l 15N62o75v13á80k 8623628228916

Ale to tam dáma nenapsala !

Ona napsala, že lidé mají tento dojem.

Jinak KS je samozřejmě levicový etatista, korupčník a jde mu pouze a jen o osbní prospěch.

+1/0
28.1.2013 19:40
Foto

A72n17d89r97e84a 72H10o67l86o72p43o80v54á 4148249306941

Ladislav Výsmek: Já samozřejmě vím, že Schwarzenberg není pravicový politik. Psala jsem jen to, co si o něm mysleli mnozí ti, co pro něj hlasovali.

+3/−1
27.1.2013 17:43

R41o35b37e49r91t 12H23o18r62á45č86e40k 5852946176605

Tak to zkonzultujte s Novákem, Mrklasem, Pšejou nebo Brunclíkem.. Někdo by vám měl vysvětlit, co je pravice.. ;-)

0/−1
27.1.2013 20:35
Foto

A79n53d98r47e16a 38H91o36l74o79p51o93v97á 4608579606821

RH: Kdo je tedy podle vás pravice? A dle jakých kritérií pravolevé řazení rozdělujete? Podívejte se prosím na tento odkaz http://vitjedlicka.blog.idnes.cz/c/316268/Velke-tajemstvi-levicoveho-Schwarzenberga-a-pravicoveho-Zemana.html

+2/0
28.1.2013 9:39

R84o30b37e84r51t 79H14o76r88á32č37e22k 5372106766365

Miloš Zeman je pro mě nadčlověk minimálně svou spotřebou alkoholu..

+1/−6
27.1.2013 16:40

R30a73d60o25s81l88a12v 42K10l74a22u60d28a 5194128864352

Tak chce to jen talent, píli a vytrvalost. Pak už to jde samo:-P

+1/−2
27.1.2013 17:03

L83u75k67á53š 57P78r30a49j86z79l98e13r 8579545468875

Myslím že nijak nevybočuje z národního průměru :-) Jen mu nevadí se s tou flaškou Becherovky ukázat někdy v TV...

+2/0
27.1.2013 17:56

B30e22d72ř95i77c86h 37M43a85r60j41a26n88k89o 6550157543837

To už jsme tady měli, že fabriku řídili dělníci, a jak to dopadlo.. Avšak u nás ještě nedozrála doba na slušné politiky. Všichni jsou nějak poznamenaní minulostí a politiku berou jako příležitost si nahrabat a nikoli jako službu

+1/−3
27.1.2013 15:55

B90o60h15u50m21í46r 84Š23i36m66e79k 3701190334484

?

Nespoléhej na politiky, jsou to stejní nařádi jako jsme my.

Ano. Ale hledej si lidi, kteří Ti monou být vzorem, a následuj je...

:-)

+1/0
27.1.2013 15:34

R19a24d87o32s32l26a96v 48K33l67a96u47d14a 5604958334932

To zní tak krásně..... jenže v praxi je to nereálné. To je jako chtít, aby fabriku řídili dělníci. Ať se nám to líbí nebo ne, politiky zkrátka potřebujeme. Jsou to právě oni, kdo za nás může a musí jednat, kdo může hájit naše zájmy. Politik vždycky bude jednat jen s politikem.

+3/−2
27.1.2013 14:54

B57o72h62u84m81í79r 11Š35i20m63e59k 3701630244504

Ano! Ale je třeba vybírat slušné politiky a nevybírat gaunery!

A strana, která Ti neumožní výběr slušných politiků, musí být pro tebe nevolitelná, i kdyby měla sebelákvější ideologii.

:-)

+1/−1
27.1.2013 15:36

P17a76v79e74l 67P81r32o67v93a22z 5801824240971

To je moc krásná myšlenka, ale neuskutečnitelná, já jakožto levicový demokratický volič si u nás prostě musím vystačit s ČSSD. A to i kdyby posílali neslušné politiky, protože nejaká relevantní proevropská, levicová alternativa prostě neexistuje. Přece nepůjdu volením pravice, respektive nevolením, proti svému světonázoru a přesvědčení.Rv

0/0
27.1.2013 18:30
Foto

J80i62ř39í 42K85o23l46i70h63a 5361444869960

Lidi K.S. nechtěli, to jen media a umělci pobláznili pražany a mladé lidi. Jinak by po panu K.S. neštěkl ani pes. Bohužel.;-D

+8/−3
27.1.2013 14:37

R21o61b46e76r69t 52H55o40r37á80č31e65k 5212346156675

Je dost hloupé označovat lidi s opozičním názorem za poblázněné. Nevypovídá to nic lichotivého o vašem přístupu k demokracii.

+2/−4
27.1.2013 14:57

B71o11h96u85m36í39r 11Š30i38m77e11k 3141460224524

Nerad čtu vyjádření lidí, kteří nectí pravdu!

:-)

+1/−2
27.1.2013 15:37
Foto

L39u80b84o20r 16J57o44š20t 4399684673528

Teda vám to sluší, vás je na blog škoda.. :-)

+5/−3
27.1.2013 14:28
Foto

S81t17a75n73i87s40l12a90v 35S47t10u69p81k59a 9250483916517

Dejte si pozor na ženy, které to o sobě moc dobře ví a umístí svou fotku i do perexu... :)

+2/0
27.1.2013 15:17

P50a92v24e37l 90P84r36o24v98a20z 5371894660271

Každá ženská co je k světu to o sobě ví a buďme rádi;-)

+1/0
27.1.2013 18:32
Foto

L68a85d28i22s61l13a23v 73V44ý30s27m91e79k 9240381554419

Schwarzenberg je pravicový? Od kdy? Jinak karma R^

+3/−6
27.1.2013 14:27

R95a28d86o27s74l37a54v 26K90l46a73u41d91a 5634448794822

Už zase? Takže ještě jednou. My Zemana přežijeme. Svobodní ne. Pravicový volič se bude ptát kdo pomohl Zemanovi na hrad. Stálo vám to za to? :-)

+2/−2
27.1.2013 14:57

R11o94b41e13r85t 87H38o76r58á92č20e98k 5142226846535

Pokaždé, když se někdo ze "skutečných pravičáků" začne vyjadřovat o "autentické pravici", vznesu dotaz, odkudže svou definici "pravicovosti" čerpají, protože je to dojmologie. Nikdy nikdo neodpoví. Rád bych se vás zeptal, co je pro vás kritériem "pravicovosti" a dle čeho tak soudíte. Schwarzenberg je konzervativec, čili je napravo. Takto je to vnímáno všude na západě.. Jenom jaksi část lidí chce mít nálepku "echt pravičák" jako svou značku.

+1/−2
27.1.2013 15:02
Foto

L77a40d71i78s98l93a58v 73V95ý70s66m48e41k 9510661814219

Pravicový politik nezvyšuje daně, ale snižuje náklady. Levicový dělá opak. Je jedno co o sobě tvrdí za politika mluví jeho činy.

+4/−1
27.1.2013 15:05

R96o23b43e23r37t 20H39o58r50á25č43e43k 5262856346875

To může být pravda a nemusí (Lenin chtěl svého času nižší daně než Klaus). Já se ptám na to, kde jste na toto kritérium přišel. Klaus, který je považován za pravičáka měl zdanění podobné jako Špidla.. Pokud se pouštíte na pole politiky, musíte mít nějaké povědomí o tom, co je a co není pravice. Určitě ale neexistuje žádný argument pro tvrzení, že zdanění je indikátorem pravolevé dyády.. :-/

+1/−1
27.1.2013 15:10
Foto

L86a23d32i72s11l82a16v 46V66ý17s24m31e88k 9440161364389

Vycházím z tohodle spektra. Vlevo totalita nesvoboda - socialismus, vpravo svoboda anarchie. Já si přeji malou republiku. http://www.youtube.com/watch?v=Xgr4gzV8mU8

+2/−2
27.1.2013 15:13

R87o17b97e51r39t 49H30o42r30á58č77e24k 5402786846415

Pořád nevím, kde jste takové dělení vzal.. Ptám se na zdroj. Zkuste si něco přečíst o vzniku rozdělení politiky na levo-pravou a o vývoji tohoto dělení. Byl byste opravdu unikátem, kdybyste obecně anarchisty řadil napravo.. Podle vás byl Karel IV. nebo Čingischán levičák a husitští adamité nebo izraelští kibucníci pravičáci.. Jděte trochu do hloubky, když jste se pustil do politiky!

+1/−1
27.1.2013 15:20
Foto

L53a38d43i19s20l23a16v 96V55ý30s94m17e69k 9160191174159

Vyčerpávající hloubka na toto téma je tady: http://vitjedlicka.blog.idnes.cz/c/316268/Velke-tajemstvi-levicoveho-Schwarzenberga-a-pravicoveho-Zemana.html

+1/−3
27.1.2013 15:22

R38a77d36o46s57l73a12v 39K80l34a38u32d36a 5384398894372

A jéje. Jedlička. Další hrobař Svobodných :-)

+3/−1
27.1.2013 15:27

B89o77h92u29m77í92r 90Š54i83m29e35k 3341590524674

Kluci, dovolte pár slov!

Znakem pravice je, že si váží přitozených vztahů, občanské svobody a osobního tvůrčího elánu.

Znakem levice je, že si stále vymýšlí nějaké opravy přirozených vztahů, omezuje svobodu jedince a brání tvůrčí inciativě.

Atěbuch!

Znáš tu jedinou stranu, která odpovídá kriteriu pravice? Já ne. Z tohoto zorného úhlu jsou i ODS a TOP 09 jednoznačně levičácké. (Ale mají v sobě ojedinělé pravicově smýšlející politiky.)

Kníže Karel Schwarzenberg je bezpochyby konzervativní pravičák. A Václav Klaus ho odmítá proto, že sám myslí levicově. Levicově? Možná na levačku. Já vím, to je nepřesné, vidění pravolevé je jen nálepka k rozlišení pro hlupáky. Politici se dělí mezi slušné a gaunery. To je to současné jediné racionální dělení... :-)

+1/−1
27.1.2013 15:49

P16a34v49e16l 15P24r95o63v41a78z 5391884770741

To je úplná pitomost - co jsou to "přirozené" vztahy? Které občanské svobody? A je tvůrčím elánem všehoschopnost?

0/0
27.1.2013 18:38
Foto

P28a91v64e27l 41D25o41l24e85ž60e84l 2444912734539

To nedává moc smysl. Právní řád, včetně vlastnického práva, jsou společenskými konstrukty, nikoliv nějakým shůry daným přirozeným řádem. Za přirozený řád je snad možno považovat přírodní zákony (bez ohledu na to, co tvrdí F.A.Hayek ve svém pojednání o kosmos a taxis).

0/0
27.1.2013 18:59

R75o15b30e81r69t 25H11o87r33á84č23e92k 5232606496475

Ano. Jedlička je další z lidí, kteří to nechápou a na takový dotaz nejsou schopni odpovědět. Jedlička kromě několika zjevných historických nesmyslů uvádí, že "napravo byli konzervativci a milovníci starých pořádků" a napravo "různí revolucionáři". Jenomže tito konzervativci byli monarchisté a byli zastánci silného státu řízeného mocným panovníkem (kde je ta svoboda a malý stát?), zatímco "revolucionáři" nalevo požadovali svobodu vyznání (zmenšení moci církve) a svobodu od šlechty (robota, nevolnictví), občanskou rovnost před zákonem, malé zásahy krále (státu) do politiky a ekonomickou svobodu (jako dnes vy).. Myslím, že vaše argumentace není udržitelná.. Pravice je prostě širší pojem, než se vy, Matějka nebo Jedlička snažíte tvrdit..

0/−3
27.1.2013 15:38

R14o23b78e64r37t 70H17o28r36á36č91e48k 5882316696315

Ještě bych doplnil, že u Jedličky je to o to horší, že má tu politologii vystudovanou a měl by znát minimálně Norberta Bobbia, což asi zanedbal, přestože to po něm na Cevru určitě chtěli. :-/

0/−3
27.1.2013 15:42
Foto

P32a20v64e73l 18D17o17l58e27ž13e40l 2414272314289

Politologii se učí studenti FSV UK, FF UK, VŠE, FSS MU, apod. To, co se učí na Cevro institutu není politologie, ale politika a ideologie.

0/0
27.1.2013 19:02

R62o45b22e79r30t 22H19o26r15á96č12e54k 5432326626985

jak to víte? Pokud vím, tak tam zpravidla učí lidé z FSV, FF nebo FSS.. A učí tam stejné předměty jako na svých školách..

0/0
27.1.2013 20:40

P12a24v91e69l 13P95r75o39v95a16z 5291464330391

Není pravda, budete se divit, ale zkostnatěle konzervativní může být levičák i pravičák. Ono je to o definici - i pravičák může být zastáncem pošlapání základních lidských práv a levičák může být zastáncem bezbřehého liberalismu;-)

+1/0
27.1.2013 18:35



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.