Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a72r43e31k 11V19e93s68e68l86ý 8303873147137

Minimální mzda se za Topolánka a Nečase prakticky 7,5 roku neměnila - mezitím inflace i průměrná mzda vzrostla o zhruba 20%.

Zajímavé je, že v roce 2007 se minimální mzda podle odhadů dotýkala 1-2% zaměstnanců, v roce 2013 se uvádí, že minimální mzda se týká 2-3% zaměstnanců.

+2/−1
4.11.2013 8:08

M40i35r82o93s62l57a39v 26P13e43t33r 1232310208161

Je to logické, cikánů přibývá mnohem více, takže invalidů musí být mnohem víc. Někdo tady neumí část, od začátku zdůraznuji, minimální mzdu ZRUŠIT!!!

+1/−2
4.11.2013 8:36

R64a45d33o69s69l70a11v 38K79l95a36u10d43a 5334508554102

Invalidé - cikáni pracují za minimální mzdu. Teď jste na to káplR^

+1/−1
4.11.2013 9:03

M37i86r87o49s36l91a41v 55P70e81t24r 1132150978741

Opakuji už po sté. Minimální mzda se týká hlavně invalidů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+1/−2
4.11.2013 12:48

I69l55o46n75a 23E33r67n78e70s64t22o92v34á 7773439895130

Prosím Vás, pane Petře, můžete mi vysvětlit, jak se MM týká hlavně invalidů?

Invalidu mohu přece zaměstnat na zkrácený úvazek (mimochodem: to mohu kdekoho). Pak se zrovna toho invalidy ta MM vůbec nedotkne, neboť on nemusí doplácet to minimum na zdravotní pojištění (momentálně je to 1.148 Kč), jelikož je za něj plátce i stát.

Podotýkám, že i já, stejně jako Vy, jsem zapřisáhlý odpůrce instituce minimální mzdy. I kdyby měla být třeba jen 1.000 Kč.

+1/0
4.11.2013 23:27

M10i72r74o20s78l76a57v 82P43e76t38r 1552660978811

Minimální mzda se logicky týká korunových produktů, jak jsem viděl u jedné nevidomé, která si přivydělávala nějakým motáním drátků. Tyto výrobky jsou jistě potřebné, možná jsou to drobnosti do auta, nevím, ale nevidomí a lidé na vozíčku, těm nezbývá, než dělat takovou "podřadnou" práci, která je velmi špatně placená. Proto udávaná 2% lidí pobírajících minimální mzdu, jsou převážně invalidé. S dvěma nevidomými jsem se setkával každé ráno, jak jezdili do práce. Tito lidé budou první na dlažbě. protože firma vyrábějící podobné korunové výrobky musí zkrachovat. Za druhé, všem ostatním profesím se bude muset zvýšit plat. Ve firmě nebude dělat zedník nebo kuchař, který má stejný plat jako uklízečka!!! Při zvýšení platů ostatním profesím bude muset firma propouštět nebo přímo zkrachuje. Mzdy jsou závislé na zisku firmy!

+1/−1
5.11.2013 7:03

J32a93n 45R58á79ž 9102629609727

A co kdyby producenti masa chtěli minimální cenu masa, producenti mléka minimální cenu sýrů a majitelé bytů minimální cenu nájmu. Jak by se to líbilo těm,co volají po minimální mzdě?

+5/−1
4.11.2013 0:44

I63v80o 56Ž31á75č42e76k 9570462699257

Pan Pavel Provaz se tady s žádným svým moudrem ještě neobjevil, jen rozdává plusy a minusy prakticky ke všem příspěvkům.

+3/−2
3.11.2013 23:26

F93r74a69n82t71i65š43e55k 20V94í37t86e82k 6470660787619

To je u něj zcela běžné chování. On je jako takový ratlík, který si značkuje patníky ;-)

0/−2
4.11.2013 6:52

E66v18ž63e51n 91P74o57l28á13k 3928128851553

Podobně by mohla existovat i minimální velikost automobilu. Chceš koupit menší? Nezájem, nekupuj radši nic, hlídáme tvůj blahobyt.

+6/−1
3.11.2013 23:24

M62i22r88o49s44l62a78v 50P82e20t27r 1892940398171

Pane Polák, trh si sám určí, co se má vyrábět. Není zájem o kazetáky, tak se nevyrábí. Je zájem o čtečky, tak se vyrábí čtečky. Snad je to srozumitelné. Je zbytečné rozkazovat z EU, co se má a nemá vyrábět, to si určí zákazník sám. Díky konkurenci se samy firmy snaží vyrábět spotřebiče s co nejnižší spotřebou.

0/−1
3.11.2013 23:29

I70v60o 93Ž87á59č39e89k 9660172589857

Člověče, vy se tady soustavně hádáte s lidmi, kteří mají stejný názor jako vy.

+5/−1
3.11.2013 23:39

E20v28ž89e96n 18P25o51l26á92k 3508418301343

Já myslel, že moje ironie byla poměrně zřejmá:-)

+3/−1
4.11.2013 10:46

M76i38r26o13s38l23a67v 81P56e66t33r 1732850408341

Slušný podnikatel s váží zaměstnance, protože ho potřebuje. Proto je-li slušný a má-li zisky, pak jistě zaplatí dobře. Prošel jsem dost firem, tak vím, že víc je těch slušných.

+1/−2
3.11.2013 23:06

P60e73t61r 58M59i77c55h30á64l72e91k 4369920856248

A čím více podnikatelů, tím větší zájem o zaměstnance a tím lepší platy

+2/−1
3.11.2013 23:09

M64i54r67o53s55l39a15v 22P37e89t54r 1562960598181

Psal jsem, že mi to trvá o něco déle, nejsem v žádném případě rychlík, asi to špatně čtete.

0/−1
3.11.2013 23:12

M49i51r90o77s39l61a25v 80P55e71t28r 1782480578181

Souhlasím pane Michálek, ale aby bylo dost podnikatelů, je potřeba neklást jim  překážky jako jsou pokladny, ale zjednodušovat zákony, snižovat byrokracii, / EU ji naopak přidává/, a snižovat náklady, jako je zrychlení odpisů,/ kde ČSSD byla proti/, a snížení daní. Nejenže to sníží náklady  ale současně zvýší koupěschopnost, takže soukromníci konečně budou mít tolik potřebný dostatek zakázek!!! Čímž bude práce pro více lidí!!

+1/−1
3.11.2013 23:15

M58i94r89o29s72l46a59v 30P85e66t17r 1272320538461

Nevadí-li opravdu některým lidem tyto nesmyslné zákazy a příkazy,  pak by se měl nad sebou zamyslet. V některých státech už to začínají chápat. Český národ má hodně zahrádkářů, těm to snad dojde. Jen aby už nebylo pozdě...

+1/−1
3.11.2013 23:04

S49t64a74n17i74s41l28a52v 44S32l86e24z15á37k 7744823421932

Vážená autorko! Také patříte do skupiny lidí, kteří si myslí, že čím méně budou zaměstnanci brát, tím více utratí? Uvědomujete si vůbec, že celá společnost je založena na spotřebě a pokud firmy a podnikatelé dopustí aby mzda klesla pod určitou úroveň, tak vlastně škodí sami sobě? Občané potom nemohou nakupovat takové množství zboží, aby se udržela výroba. Ano firmy a podnikatelé by bohatli pomaleji ale dlouhodobě.

Já si myslím, že v ČR ta hranice nízké mzdy je velice překročena (pro pořádek, jsem OSVČ ). Myslím si, že v dnešní době a při dnešních cenách by minimální mzda v ČR měla být mezi 12 000 - 14 000 Kč.

A všichni co kritizujete navýšení minimální mzdy si promítněte celý koloběh peněz (kde ty peníze skončí), ne jenom tu část že to bude stát podnik více.

+2/−4
3.11.2013 22:52

P58e51t96r 48M48i64c27h29á77l54e27k 4199750586728

No Vy si zkuste promítnout, jestli vyšší mzdou nedojde náhodou ke zvýšení cen.

+4/−2
3.11.2013 22:54

R38a49d74o42s98l92a42v 50K29l57a10u29d12a 5374428714612

To je stejně zvláštní že jsou země kde je minimální mzda daleko vyšší než u nás a ceny stejné, některé i nižší :-P

+2/−1
3.11.2013 22:58

M79i51r48o20s51l90a22v 77P68e36t75r 1102320658771

Samozřejmě, každá země má jinou úroven podnikání, kupní schopnosti atd. Jako postkomunistická země nemůže být při převaze levicové politiky tak ekonomicky dobří. Až se někdy stane zázrak a nastoupí strana, která si bude vážit všech kteří založí firmu a dají práci ostatním, pak teprve bude stát, potažmo i lidé bohatší, dřív ne.

+1/−1
3.11.2013 23:02

I68v14o 38Ž77á11č54e92k 9290262529147

Tak fajn, ať stát stanoví minimální mzdu třeba 50.000 (mě se to týkat nebude, já beru víc) a uvidíme výsledek.

+1/−1
4.11.2013 0:16

R15a97d45o69s29l57a51v 89K75l14a96u92d85a 5104638894182

Jenže nikdo u nás minimální mzdu 50.000 nestanovuje. Pouze 8.500 a to i to je mnohým trnem v oku. Kupodivu většinou těm, kteří mají víc než těch 50:-P

+1/−2
4.11.2013 6:21

I79v64o 81Ž92á80č98e95k 9450592739667

Reagoval jsem na váš příspěvek, ve kterém píšete, že v některých zemích je vyšší minimální mzda a zároveň nižší ceny. Přitom určitě víte, že pokud je mezi těmito jevy vůbec nějaká souvislost, tak kauzalita je obrácená: protože se tam mají lépe, tak si mohou dovolit i vyšší minimální mzdu. I když si tím ekonomicky škodí stejně jako my.

+2/−1
4.11.2013 10:21

S32t11a49n93i27s32l73a69v 73S63l38e40z40á13k 7174353781382

Jakých cen? Ceny, které jsou u nás podhodnoceny, jsou ceny služeb. Ostatní ceny jsou většinou na úrovni cen v západních státech (prům.zboží, mnohé potraviny, oblečení apod.)

+1/0
3.11.2013 23:21

I34v80o 18Ž67á91č65e35k 9440342509257

Ano, pokud podnikatelé dopustí, aby mzdy klesly pod určitou úroveň, tak škodí sami sobě. Ale proč je pak k tomu musí někdo nutit? Vždyť oni sami mají rozum a vědí, čím by si ublížili.

+5/−1
3.11.2013 23:03

S51t87a29n61i16s40l12a46v 74S91l45e16z46á66k 7434193891282

Jste o tom přesvědčen? Značné části podnikatelů jde o co nejrychlejší zbohatnutí. Připadá mě, že mnozí naši podnikatelé chtějí majetek který např. v západních zemích fa. budovala možná desítky let mít za "rok". Potom ty nízké mzdy.

+2/−2
3.11.2013 23:17

M64i50r68o91s37l34a93v 38P96e30t41r 1362340668471

no, někteří podnikatelé jsou takoví, ale ne všichni, jsou to lidé jako já a vy, ale mají odvahu a schopnost založit firmu a dát práci více lidem. Proto si jich vážím.

+2/−1
3.11.2013 23:21

S34t49a22n22i87s52l83a55v 28S48l35e87z15á25k 7314853281682

Věřte, že jich není zrovna málo.

0/−2
3.11.2013 23:23

I11v24o 59Ž96á86č47e59k 9680772159187

Tihle podnikatelé darwinovsky vymřou a bude od nich pokoj. Oni vlastně vymírají už teď.

+2/−1
3.11.2013 23:22

M18i77r71o14s78l21a10v 94P83e50t15r 1522610268181

Pane Žáček, většina podnikatelů je slušných a měli bychom si vážit každého, kdo má v těchto těžkých podmínkách ODVAHU založit firmu a dát práci více lidem.

+2/−1
3.11.2013 23:26

I80v15o 54Ž12á18č24e25k 9140472479787

Vy se nejen neumíte vyjádřit, ale ani nechápete smysl psaného textu, protože já tvrdím totéž.

+5/−1
3.11.2013 23:36

J33i35ř61í 24P11l15a34v86s49k42ý 9270786371539

u fsech marxu, co je na snaze o co nejrychlejsi zbohatnuti spatneho ? samozrejme, ze lide podnikaji proto, aby maximalizovali svuj vlastni zisk ... kvuli cemu jinemu by meli asi tak podnikat ?

+3/−1
4.11.2013 11:15

I27v16o 17Ž67á15č39e19k 9910442849437

Na snaze o zbohatnutí není špatného nic, ale když to někdo přežene, tak na to většinou doplatí. Když běžíte maraton a vyrazíte jako na stovku, tak vás v cíli zcela určitě neuvidí.

Inteligentní podnikatel se snaží své dobré zaměstnance slušně zaplatit, i když je to zdánlivě proti jeho zájmům. Ale jen zdánlivě, protože kdyby mu ti zaměstnanci utekli (dokonce nedejbože ke konkurenci), byl by na tom hůř.

+3/−1
4.11.2013 12:56

J60i95ř10í 62P16l68a56v87s74k72ý 9620256601259

ano, jsou firmy, jejichz nejvetsim kapitalem je kvalifikovana a motivovana pracovni sila ... a tyto firmy predpokladam budou sve zamestnance odmenovat podstatne jinak, nez nejakou minimalni mzdou, proste proto, ze jinak by mili zamestnanci praskli dverma a sli ke konkurenci. pak ale existuji firmy, kde jsou zamestnanci ciste lidskymi zdroji, nicim jinym, a kde neni nejmensi problem takoveto lidske zdroje vymenit v pripade potreby za jine ... a v takovychto firmach je dusledna minimalizace nakladu na pracovni silu z ekonomickeho hlediska tim nejlepsim, co muzete pro zisk firmy udelat. ano, lide vas budou velmi pravdepodobne nenavidet - ale akcionari vas budou milovat.

0/−1
4.11.2013 13:14

I52v37o 60Ž20á83č93e64k 9210832399857

Ani tyhle firmy to nemohou přehnat. Jakási konkurence existuje v každém oboru. Kdoví, jestli v těch oborech, kde jsou zaměstnanci bráni jako "kanonenfutr", není dokonce větší. Ono takové pokladní může být úplně jedno, jestli sedí v Tescu nebo v Bille, zatímco já jsem se svou konkrétní prací tak sžitý, žr by pro mě byl určitý problém začít dělat někde jinde na něčem dost podobném, ale přece jen ne stejném.

0/−1
4.11.2013 13:31

E70v86ž41e40n 21P28o94l52á31k 3658298891363

Vy si zkuste promítnout alespoň nejzákladnější lekci ekonomie.

+1/−1
3.11.2013 23:22

S52t42a64n72i68s96l38a41v 43S15l89e78z92á48k 7164333321762

Prosím, poučte mně.

+1/0
3.11.2013 23:25

J12i45ř50í 31P39l70a26v87s41k31ý 9140416291989

cilem libovolneho podnikani neni nejaka "tvorba celospolecenskych hodnot", nebo "aby se lidi meli dobre", ale docela obycejna maximalizace zisku.

+2/−1
4.11.2013 11:16

S16t93a89n92i67s21l78a28v 65S26l73e57z98á95k 7164373261582

Jak jsem napsal výše. Společnost je založena na spotřebě. A když to přeženu a lidé budou pracovat zadarmo, za co budou nakupovat a dělat tu spotřebu?

Maximalizace zisku samozřejmně ale zároveň musí být udržena určitá koupěschopnost obyvatel. Uvědomujete si vůbec,kdo vlastně těm podnikatelům a firmám dělá tu spotřebu?

+2/0
4.11.2013 14:30

J81i59ř95í 66P58l50a96v23s50k39ý 9350226531119

prijde na to, zda je moje podnikani zamereno na lokalni spotrebitele, nebo globalne ... pokud plati ta druha moznost, pak je uprimne jedno,  jakou zivotni uroven ma franta z horni dolni, protoze ja svoje vyrobky a sluzby klidne prodam misto frantovi hansovi z mnichova, juanu carlosovi z tijuany nebo che xuovi ze sanghaje. ano, muzete se zamerit ciste na lokalni klientelu ... ale to jeste nevypovida naprosto nic o tom, ze se na tu vasi lokalni klientelu zameri i vsichni ostatni, a uz vubec nic to nevypovida o tom, ze te vasi lokalni klientele bude nekdo jenom tak zbuhdarma rozdavat penize, aby si mohla koupit vase vyrobky ci sluzby.

0/−1
4.11.2013 15:51

S82t85a46n73i49s10l38a41v 82S43l33e70z12á72k 7534513391412

To sice můžete, ale kde vlastně ti zákazníci na to vaše zboží vydělají  peníze? Zase od nějaké firmy či podnikatele. Nebo si je tisknou doma ?

A ten kdo jim za jejich práci zaplatí, zase musí svoje zboží prodat někde jinde. Třeba těm vašim zaměstnancům. Copak si neuvědomujete, že musí být zachován koloběh financí? Bez toho to prostě nejde.

+1/0
4.11.2013 17:55

T35o96m14á12š 49Z33d44r93a36ž18i69l 1817154246862

Pokud nařídíte minimání mzdu 12-14 tisíc, tak zvýšíte nezaměstnanost, protože bude propuštěno velké množství lidí, kteří mají menší produktivitu než Vámi navržená částka.

+3/−1
4.11.2013 22:49

M48i44r55o94s33l51a79v 84P42e59t66r 1342750168721

Rozumný člověk si dá Ledku jen do místnosti kde pobývá víc než tři hodiny denně, jedině tam se projeví skutečná úspora, Je však někdo tak nesvéprávný, aby se musely zakazovat žárovky, které jsou vhodné do kuchyně, předsíně sklepa a komory? Tam se Ledky nevyplatí, aspoň rozumnému člověku ne.

+4/−1
3.11.2013 22:36

R48a65d81o69s23l69a57v 87K42l70a98u76d93a 5474558354622

Několikrát se mi stalo že jsem šel na velkou a praskla mi žárovka. Není nic horšího, než si po tmě utírat zadek. :-P  Ono nejde jen o samotnou cenu a spotřebu.

+1/−1
3.11.2013 22:43

P88e96t58r 66M13i93c84h40á73l61e32k 4649890836378

Tak to se mi za 44 let ještě nestalo - a to mám celou dobu na wc obyč žárovku. A jak to děláte, když vypnou proud v celé ulici?

+1/−1
3.11.2013 22:47

R12a42d63o18s62l75a30v 66K74l42a34u74d63a 5474248434822

Tak žárovka pochopitelně nejčastěji praská v chvíli, kdy jí někdo sepne. V tom nehledejte vědu. Ono je něco jiného pokud je tma všude a já chodím po bytě s baterkou, než když mačkám vypínač a kalhoty mám na půl žerdi:-P

+1/0
3.11.2013 22:50

I71v86o 29Ž80á20č62e50k 9170242659287

Právě že žárovka skoro vždycky praskne ve chvíli sepnutí. Takže vy chodíte na velkou potmě a až na utírání si chcete rozsvítit?

+2/−1
3.11.2013 22:53

R83a27d23o79s47l44a85v 19K19l53a91u98d79a 5444828464462

Já když už tam jdu, tak s cílem něco velkého vykonat. Nechodím tam preventivně, takže už není cesta zpět. Nemám čas měnit žárovku, nebo hledat baterku:-)

+2/−1
3.11.2013 22:55



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.